Frederikshavn Jagtforening har ved afslutning af hundetræningen på Rendborgvej deltaget i den årlige dyst mellem Hirtshals, Skagen og Frederikshavn d. 20. juli.

I 2012 vandt Frederikshavn dysten og skulle derfor afholde dysten igen i 2013. Resultatet blev det samme, efter en meget intens dyst med meget flot hundearbejde vandt Frederikshavn igen dysten og beholder pokalen i endnu et år.

Dette gav "blod på tanden" for deltagelsen i den store apporteringsdyst i Dorf. Grundet ferie m.v. var det ikke helt de samme som kunne deltage i Dorf. Men Søren KUKKI Nielsen, Aage Thaarup samt Hanne Olesen drog forventningsfulde men samtidig skeptiske afsted, da de vidste det vanligt er en hård prøve.

Resultatet blev dog rigtig flot, Søren KUKKI blev en meget flot 3. vinder med 50 point (max), Hanne Olesen blev en flot 5. vinder med 49 point. begge i åben klasse, og Aage leverede et pænt resultat med 38 point i unghunde klassen.

Nogle resultater som kun kan give anledning til stolthed, og vidner om at ihærdighed ved forårets træning giver resultater på højt plan.
Tillykke til alle med de flotte placeringer ved de 2 konkurencer, og tak for indsatsen.