OPSTART AF HUNDETRÆNING 2019

Mandag 18. marts kl 18.00 tager Frederikshavn Jagtforening hul på endnu en sæson med hundetræning.

Træningen finder sted hver mandag aften på Rendborgvej i Nielstrup. De 2 første mandage starter vi kl. 18.00 og efterfølgende mandage efter sommertid begynder træningen kl. 19.00.

Der trænes i følgende klasser: Unghunde (cirka 6-24 måneder), Åben klasse (over 24 måneder) og Veteran klasse. Ud over træning er der selvfølgelig også plads til det sociale og hygge.

- Det overordnede mål for hundetræningen er, at føreren opnår en viden og færdighed, der gør det muligt på egen hånd at forestå den daglige træning og "samværet" med sin hund i et naturligt samspil imellem ejer og hund. Derudover skal føreren være i stand til også at fortsætte træningen på egen hånd efter afslutning af forårets dressurkursus, fortæller Tom Bille, formand for hundeudvalget.

Det er med selve træningen målet, at hunden opnår et grundlæggende niveau i adfærd og lydighed, således at den er kontrollerbar og lystrer de gængse kommandoer som Sit, Dæk, Hinter og så videre. Derudover trænes forskellige metoder til apportering af vildt og dummies fra land og vand.

Der søges ved sæsonens afslutning til sommer, at hund og fører har opnået de færdigheder, som Foreningen af Nordjyske Dressurkurser gennemfører den årlige fællesprøve i Dorf efter.

Tom Bille kan kontaktes på telefon 2163 2856, hvis du vil høre mere om Frederikshavn Jagtforenings hundetræning.

OPSTART AF HUNDETRÆNING 2018

Mandag 19. marts 2018 kl 18, efterfølgende mandage Kl 19 tager Frederikshavn Jagtforening hul på endnu en sæson med hundetræning.

Træningen finder sted på Rendborgvej i Nielstrup - hver mandag aften.

Der trænes i følgende klasser: Unghunde (ca 6-24 mdr), Åben klasse (over 24 mdr) og Veteran klasse. Ud over træning er der selvfølgelig også plads til det sociale og hygge.

- Det overordnede mål for hundetræningen er, at føreren opnår en viden og færdighed, der gør det muligt på egen hånd at forestå den daglige træning og "samværet" med sin hund i et naturligt samspil imellem ejer og hund. Derudover skal føreren være i stand til også at fortsætte træningen på egen hånd efter afslutning af forårets dressurkursus, fortæller formand for hundeudvalget Tom Bille.

Det er med selve træningen målet, at hunden opnår et grundlæggende niveau i adfærd og lydighed, således at den er kontrollerbar og lystrer de gængse kommandoer som Sit, Dæk, Hinter osv. Derudover trænes forskellige metoder til apportering af vildt og dummies fra land og vand.

Tom Bille kan kontaktes på telefon 2163 2856, hvis du vil høre mere omFrederikshavn Jagtforenings hundetræning.

Tom Bille Weltz Jensens billede.

ARKIV :

*******************************************************************

August 2012, Tekst og billeder fra "Hirtshals-dysten".

Ved den årlige dyst mellem Hirtshals, Ålbæk og Frederikshavn i 2012, var der kun konkurrence mellem Hirtshals og Frederikshavn, da Ålbæk måtte melde fra.

Det blev alligevel en spændende konkurrence og Frederikshavn benyttede lejligheden til at vinde konkurrencen med følgende resultat:
- Hirtshals opnåede 96 point
- Frederikshavn opnåede 115 point

Stort tillykke til de dygtige hunde og hundeførere. Fra Frederikshavn deltog, i rækkefølge på billedet (fra venstre):

Per, Hanne, Steen og Anni.

Hund_2012_003_Medium.JPG

På billedet herunder ses deltagerne fra Hirtshals:

Hund_2012_005_Medium.JPG

Juli 2012:
Resultaterne ved afslutningen af vores hundetræning i foråret 2012 på Rendborgvej er som følger:

Unghunde:

Stella v/Hanne Olesen -  49 point af 50 mulige = 1.pr. + prøvens bedste unghund + apporteringspokal + udtagelse til Dorf og den årlige dyst mellem Frederikshavn-Ålbæk-Hirtshals.

Tira v/Christian Hjortlund  - 46 point af 50 mulige = 1.pr.

Fie v/Leif Andersen - 46 point af 50 mulige = 1.pr. + lydighedspokal + reserve til Dorf og den årlige dyst mellem Frederikshavn-Ålbæk-Hirtshals.

Frits v/Hans Henrik Studsgaard – 37 point af 50 mulige = 3.pr.

Balder v/Kaj Studsgaard – 42 point af 50 mulige = 2.pr.

Benna v/Anni Hansen – 46 pointe af 50 mulige = 1.pr. + udtagelse til Dorf + den årlige dyst mellem Frederikshavn-Ålbæk-Hirtshals. (udtaget da denne er yngste hund med 46 p.)

Herunder ses fra venstre: Anni, Hanne og Leif med deres dygtige hunde:

hund22012.jpg

Åben klasse:

Emma v/Steen Christensen (Bratten) – 50 point af 50 mulige = 1.pr. + prøvens bedste åbenkl.hund + slæbspokal + udtagelse til Dorf + udtagelse til den årlige dyst mellem Frederikshavn-Ålbæk-Hirtshals.

Chico v/Henrik Rasmussen – 38 point af 50 mulige = 2.pr. + reserve til Dorf + den årlige dyst mellem Frederikshavn-Ålbæk-Hirtshals

Tikka v/Per Christensen (Bækmøjen) 49 point af 50 mulige = 1.pr. + vandpokal + udtagelse til Dorf + den årlige dyst mellem Frederikshavn-Ålbæk-Hirtshals

Lucki v/K.C.Thode – 34 point af 50 mulige = 3.pr.

Herunder ses fra venstre Per og Steen, med de dygtige hunde:

hund12012.jpg